Vigtige elementer i din contentmarketing-strategi

Det kan virke som en uoverskuelig opgave at skulle i gang med at lave content marketing for dit firma. Du vil gerne sørge for at producere content, som efterlader kunden med et vedvarende og korrekt indtryk af din virksomhed, og som fastholder kundens interesse. På denne måde får du skabt faste kunder, som vil vende tilbage til dit produkt eller den ydelse, du tilbyder. De mange forskellige annoncer og reklameindtryk, man som kunde bliver mødt af, kan virke anmassende og overvældende, og dette vil du gerne undgå.

Udarbejd en grundig plan

Det vigtigste element i dit firmas content marketing er først og fremmest at udarbejde en content strategi. Det er herunder du skal have styr på bl.a. dine målsætninger, hvem din målgruppe er, hvilke platforme din marketing skal udkomme på og hvad, dine budskaber skal være. Det er ikke muligt at skabe succesfuld content marketing uden først at have en strategi og et overblik og netop derfor, er dette trin vigtigt at starte ud med. Til at udarbejde en contentmarketingstrategi kan du hyre hjælp udefra, så du kommer bedst muligt fra start og er sikker på, at du inkluderer alle relevante punkter.

Sæt dig selv i kundens sted

Der er en gammel huskeregel, som hedder, at man ikke skal købe en gave til nogen, som man ikke selv kan lide. Det samme kan siges at gøre sig gældende for content marketing; altså, du bliver nødt til at sætte dig selv i kundens sted for at kunne producere content marketing af høj kvalitetsmæssig værdi. Hvordan vil du selv gerne blive mødt af et firma på diverse platforme? Hvilke budskaber og værdier vægter du som forbruger højt? Tag udgangspunkt i dine egne og dine ansattes forbrugeroplevelser, eller sammensæt en forbrugergruppe til at indsamle imperi, og brug disse erfaringer til at udarbejde din content strategi, som senere ender ud i succesfuld content marketing.