Få en hjemmeside, der trækker nye kunder til
Hvis du har en virksomhed, har du nok allerede en hjemmeside – eller: Det kan man selvfølgelig ikke bare antage, for har du drevet et lokalt firma med lokale kunder i årtier, så kender de rette folk dig i forvejen. Men ønsker du at få kunder andre steder i landet, bliver du altså nødt til at have en digital tilstedeværelse, så folk kan læse lidt om din virksomhed, og hvorfor de skal vælge at handle hos dig.
Hvad skal firmasiden have og byde på?
En god firmaside vil rumme forskellige typer content, bl.a. kontaktoplysninger, en kontaktformular og en chatfunktion. I øvrigt skal der selvfølgelig være en oversigt over de ydelser, du leverer, gerne med omtale af om du rykker ud i hele landet eller kun i et mere afgrænset geografisk område. Sådan en firmaside kunne også fint linke til virksomhedens sider på sociale medier, så folk kan følge dem.
Konsulentvirksomhed? Spæk siden med content
Hvis du har en større virksomhed eller en konsulentvirksomhed, der lever af at formidle viden, var det nok klogt at lægge content på hjemmesiden i form af podcasts eller gøre det muligt for folk at melde sig til et nyhedsbrev. Så virksomhedens art får også betydning for, hvordan hjemmesiden skal se ud, og hvad folk skal kunne gøre på den. Sælger du ting i stedet for ydelser, bør du få en webshop.
Sælger du ting, så få en webshop
Går du fx ind på siden her kan du læse om en e-handelsplatform, som du kan bruge til at sætte en flot og brugervenlig webshop op. Hvis du ikke selv er i stand til eller kan overskue at lære at bruge sådan et system, kan du lade en website-udvikler designe din webshop og give den de funktioner, du ønsker. Men det bliver stadigvæk dig, der som administrator skal redigere webshoppens indhold.